Tenslotte ...... - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Kees Sluijs - WaarBenJij.nu Tenslotte ...... - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Kees Sluijs - WaarBenJij.nu

Tenslotte ......

Blijf op de hoogte en volg Kees

10 Augustus 2014 | Nederland, Hoogland

<< Let op:
De website "waarbenjenu" heeft de afgelopen dagen problemen gehad en is enkele dagen uit de lucht geweest.
Ik heb dit bericht zondag 12 aug. gemaakt maar het versturen is toen niet gelukt. Hopelijk lukt het later wel. >>
—————••————••————
Tenslotte nog een paar foto's van mijn tocht want het is me onderweg helaas niet gelukt om foto's te uploaden als bijlage bij de berichten. Ik hoop dat het nu is gelukt.

Zaterdag 11 aug. was het een prima dag om van Delfgauw naar Hoogland te fietsen; prima zomerweer precies tussen de twee regendagen vrijdag en zondag in. De tocht verliep diagonaal door het groene hart van ZW naar NO en dat met een meer dan stevige ZW-wind in de rug, het leek wel of ik onverwacht op een e-bike zat.
Intussen buffelde Agaath in tegenovergestelde richting vanuit Hoogland mij tegemoet met diezelfde wind pal op de kop. Bij Breukelen ontmoeten we elkaar, waarna ze gelukkig ook om kon keren en we samen met de wind in de rug naar Hoogland konden fietsen.

Kort daarna hadden we toch nog een laatste bijzondere ontmoeting. Bij Hollandse Rading fietsten we plotseling gelijk op met de bij lange-afstands-fietsers bekende wereldfietser Frank van Rijn. Nooit van gehoord? Kijk maar eens op internet: Hij heeft in de afgelopen 40 jaar op alle mogelijke en onmogelijke plekken ter wereld enorme fietstochten afgelegd over voor velen nagenoeg onbegaanbare routes; hij heeft daarover veel boeken en artikelen geschreven en gepubliceerd (= zijn bron van inkomsten naast wat sponsors).
Hij had net een tocht van zijn woonplaats Doldersum (Drente) naar Nice achter de rug en kwam nu net vanaf Schiphol (??) op weg naar huis. Wel wilde hij eerst nog even via vrienden in Bunschoten en Maarn. Hij is tot Baarn met ons meegefietst en onderweg hebben we allerlei mooie verhalen van hem gehoord. Hij was ook geïnteresseerd in mijn ervaringen tijdens mijn tocht; hij was daar nog nooit geweest want Engeland en Schotland liggen hem niet zo erg: teveel kans op kou en regen; hij houdt namelijk van de warmte, liefst boven de 30 gr. en zo weinig mogelijk regen.

Na 2843 km en 33 dagen zaterdagmiddag weer heelhuids, gezond en wel thuis gekomen.

• 11 Augustus 2014 - 13:51

Agaatt:

Het was zaterdag 9 augustus!

• 11 Augustus 2014 - 14:36

Gerard&Joke:

Hallo Kees
    Fijn dat dat je weer thuis bent ,en wat je zelf al aangeeft heelhuids en gezond.
    Een hele prestatie en dat je zo genoten hebt ook met tegenslag
    Wij vonden je fietsverslag heel mooi zoals anderen al schreven je had schrijver moeten worden
    Blijven fietsen en schrijven!!!!

Groetjes Gerard en Joke