Langs de Duitse Noordzeekust boven Hamburg - Reisverslag uit Wesselburenerkoog, Duitsland van Kees Sluijs - WaarBenJij.nu Langs de Duitse Noordzeekust boven Hamburg - Reisverslag uit Wesselburenerkoog, Duitsland van Kees Sluijs - WaarBenJij.nu

Langs de Duitse Noordzeekust boven Hamburg

Blijf op de hoogte en volg Kees

05 Juni 2013 | Duitsland, Wesselburenerkoog

Weer 3 dagen verder en weer flink opgeschoten. Zo'n dag als vandaag mogen er wat mij betreft nog meer komen: meestal lekker zonnetje en een licht briesje. Maandag vanuit Wremen (stukje boven Bremerhaven) eerst nog ruim 35 km "stoempen" ( term van Esther voor stevig buffelen tegenin de wind) voordat de route afboog naar het Oosten = Cuxhaven; eindelijk de wind "in de poepert", (volgens mijn broer Nico en Belgische term). Ca 15 km na Cuxhaven de eerste 1000 km op de teller. De route ging in ZO richting naar Hamburg, maar daar zijn helaas weinig campings te vinden; daarom in Hemmoor afgeweken van de route en naar Krautsand gegaan waar wel een goede camping is. Het toeval wil dat dit afwijkende deel een stuk van de Jutlandroute bleek te zijn die Agaath en ik in 1999 (?) hebben gefietst = van Emmen naar Skagen DK.
Toen ook besloten om Hamburg maarte laten schieten: ver van de Noordzee en minstens 15 km door een drukke stad, voorsteden en industriegebieden trok me weinig aan. Daarom de tent een nacht extra laten staan in Kratsand en dinsdag eerst uitgebreid kleren gewassen ( met de hand en met HG voor het vakantiewasje), inkopen gedaan en el. apparaten opgeladen (Esther, het Solar Monkey Adventurer zonnepaneel werkt prima!) en toch nog maar een rondje gefietst. Het afgeweken deel weer teruggereden en de NSCRroute gevolgd tot aan Stade en vandaar weer terug naar de camping langs de Elbe-oever. Op het stukje Jutkandroute een NL echtpaar ontmoet, Ze fietsen van hun woonplaats Schagen-NL naar Skagen-Dk. Krasse knarren: hij 70, zij 67: "we doen ieder jaar een paar van zulke tochten".
Vanochtend de Elbe overgestoken naar Gluckstadt en vandaar via veel dijken en een stuk binnenland ( met de eerste heuvels) uiteindelijk hier in Wesselburenerkoog terechtgekomen. Onderweg kom je veel kustplaatsjes tegen, waar de route helaas te vaak dwars doorheen gaat. Overal hetzelfde: slenterende en etende toeristen langs winkeltjes, restaurants, haventjes etc. etc. Daarbuiten is het best een mooie gebied langs de dijken, net Nrd. Groningen maar dan (voor de echte liefhebbers) wel nog wat rustiger. Grote delen van de kust zijn beschermd natuurgebied, jammer dat de route meestal "innerdeichs lauft".
Als het nog 2-3 dagen zo goed gaat met het weer en het fietsen, dan passer ik de Deense grens.
Afstanden: 112 + 86 + 113 km; totaal 1262 km.

  • 06 Juni 2013 - 17:13

    Ton En Christina Hop:

    Hallo kees
    Daar ben ik weer (Chris)ik schrijf de stukjes maar ton leest ze ook hoor.
    Nou wat een ritten weer en wat heb je al veel gedaan.
    Je kan wel een boek schrijven als je terug bent je hebt talent hoor.
    Wij hebben ook genoten maar dat zal je wel van agaath gehoord hebben.
    Hopelijk is het weer bij jou net zo als hier heerlijk dus eindelijk de zon.
    Nou kees bedankt weer voor je verslag en zet hem op he.
    Fijne en veilige reis groet ton en chris

  • 06 Juni 2013 - 23:22

    Onno:

    Hi Kees,,
    Je hebt het tempo er aardig in zo te lezen, hoewel je wel op schema ligt als ik het goed heb.
    Het weer lijkt zich eindelijk ten goede te keren naar het lijkt. Ik begrijp dat je niet door Hamburg bent gegaan. Wel tegen je principe denk ik, maar ik geef je geen ongelijk.
    Met Denemarken "in zicht" nadert ons ontmoetingspunt ook snel. Nog zo wat 2 weken. Ik heb er zin in!!!! En met de trainingskm's gaat het ook goed. Ik voel de vorm groeien.
    Probeer te genieten van Denemarken. Afscheid dus van de euro's en het begin van de kronen.
    Veel plezier komende dagen. Groetjes van ons.
    Onno en Ans

  • 07 Juni 2013 - 07:20

    Lineke:

    zo te zien gaat het lekker, leuk om te lezen. Houd de wind in de "poepert"!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Actief sinds 17 Mei 2013
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 25045

Voorgaande reizen:

24 Mei 2013 - 14 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: