De oostkant van Jutland met veel regen - Reisverslag uit Skovsgård, Denemarken van Kees Sluijs - WaarBenJij.nu De oostkant van Jutland met veel regen - Reisverslag uit Skovsgård, Denemarken van Kees Sluijs - WaarBenJij.nu

De oostkant van Jutland met veel regen

Blijf op de hoogte en volg Kees

16 Juni 2013 | Denemarken, Skovsgård

Inmiddels ben ik aan de Oostkant van Jutland in zuidelijke richting aan het zakken om dinsdag bij Grena over te steken naar Varga -Zweden.
Nadat ik van donderdag op vrijdag in Skagen heb overnacht op een camping tussen de stad en het "zwabberpuntje" en in de stank van het "lokale goud" = de visverwerkende bedrijven, ben ik vrijdag naar Frederikshaven gereden. Ca 15 km landinwaarts had ik een SVR-camping gevonden van een NL- familie, die daar een melkveebedrijf runt en ik had gepland om daar de eerste echte rustdag te nemen en de wasmachine eens goed uit te proberen. Zaterdag ben ik dan ook alleen even heen en weer gereden naar Frederikshaven voor wat sightseeing en inkopen. Zaterdagavond passeerde daar een enorme onweersbui die als eerste waterdichtheidstest voor mijn tentje fungeerde: goedgekeurd!! Vanmorgen was alles weer redelijk droog en met goede moed alles ingepakt en koers gezet richting Zuidoost. Na een uur kwam een enorme donkere lucht opzetten en daaruit is ca 3 uur lang een enorme hoeveelheid regen gevallen, ook nog eens gepaard gaand met flink wat bliksemflitsen en donderslagen. Tot 4 keer toe schuilen en volledig ingepakt fietsen met alle beschikbare regenkleding aan, schiet niet echt lekker op en na ca 65 km heb ik het dan ook voor gezien gehouden: op een camping een hytter gehuurd, met elektrisch en een kacheltje (!!) was het leed gauw geleden.
Morgen verder in ZO-richting en dan dinsdag vanaf Grena de oversteek naar Zweden. De weersvooruitzichten zijn goed, dus vol goede moed morgen weer droog op pad.
Afstanden: + 107 + 71 + 38 + 65 ==> totaal 2232 km.

• 16 Juni 2013 - 23:37

Bennie & Annelies:

Heel veel succes.
    Ja, SVR campings zijn natuurlijk goed. ( HA HA)
    Wij hebben gisteren een fijne dag gehad met Agaath.

Groetjes
    Bennie & Annelies

• 16 Juni 2013 - 23:41

Tamara:

Hoi hoi,

Ik moest afgelopen vrijdag nog wel even aan je denken. Op vrijdagmorgen ga ik naar de fitness en hebben we eerst drie kwartier spinning en daarna drie kwartier krachttraining. Nu is het zo dat we een nieuwe trainer hebben en hij is nogal fanatiek met de heuvels opklimmen bij de spinning.... Na drie kwartier was ik zo ongelofelijk stuk.... Hahaha... Vandaar dat ik nog even dacht dat jij dit nu waarschijnlijk de hele dag doet...... RESPECT...... Hahaha.

Groetjes,
    Tamara

• 17 Juni 2013 - 20:05

Nico:

Hallo Kees,
    Respect hoor en dat allemaal alleen, je zal wel eens tegen jezelf zitten te praten zeker met slecht weer.
    Het is voor mij zo herkenbaar, 7 jr. Geleden de Arlbergpas op, de hele dag in de regen en de kou dus te veel kleding aan en daaroverheen een regenpak, je begrijpt het wel van binnen en van buiten NAT.
    Maar Kees na regen komt zonneschijn en jouw kennende -gewoon doorgaan-
    Sterkte en groetjes van Tonny en Nico

• 17 Juni 2013 - 20:30

Gerard En Joke:

Hallo Kees

IK ben het met die andere mails eens,knap dat je dit doet dit is echt heel zwaar,
    kun je zien dat je een behoorlijke conditie hebt.
    en hoe staat het met de benen? geen spierpijn of andere ongemakken.
    wij wensen je nog veel fietsplezier en hopelijk nu een periode met veel zon.

groetjes Gerard & Joke

• 17 Juni 2013 - 22:06

Ton En Christina Hop:

Hoi kees we hebben weer vol bewondering je ervaringen gelezen wat een butweer dus dan hebben wij het beter en de voorspellingen voor woensdag zij helemaal erg heet wij ook bij ons voorspellen ze bliksem.
    Dus waar je ook bent dat kom je overal tegen.
    Net met agaath gewandeld en die vertelde dat je fietsmaatje deze week aansluit gezellig voor je.
    Ga lekker verder met je tocht veel succes
    Groet ton en chris

• 17 Juni 2013 - 22:33

Nico&Marleen:

Hallo Kees,
    Wij zijner ook weer. Na een weekje op een bijna ondergelopen camping aan de Waal en 3 dagen in Brabant zijn we weer in het Zeeuwse. We vinden knap dat je al zo ver bent, zeker gezien het wegdek wat je af en toe tegen komt en nu ook dus toch regen! Fijn dat je vandaag een stuk met de boot kan en dus wat rust hebt of ga je dan ook nog op een home-trainer verder?! We wensen je veel succes.
    Nico en Marleen

• 18 Juni 2013 - 21:51

Egbert Duker:

Hallo Kees,
    We hebben tijdens de trektocht met de caravan je weblog nog steeds volgen. Iedere camping heeft tegenwoordig wel Wifi, maar dat wil nog niet zeggen dat de Wifi goed is. Een mail lezen lukt meestal wel maar voordat je kan reageren ligt te verbinding er wal weer uit. Het is toch leuk om op deze wijze je wel en wee te kunnen volgen. Net als alle anderen praten wij er ook met veel respect over. Maar volgens mij hebt je het meestal aardig naar je zin. Wij zitten inmiddels in zuid Tsjechië aan het Lipno meer, en (ik vind het vervelend) al dagen met erg mooi weer. Hoewel we vinden het nu eigenlijk al weer te warm.
    Vandaag ook gefietst, een tocht van 60 km rond het Lipno-meer met aardig wat klimmetjes. Voor ons was dat meer dan genoeg. Morgen gaan we Kanoën.
    Voor succes en plezier nog en beter weer.
    Groet Egbert en Else