Goede vorderingen / kamperen in the orchard - Reisverslag uit Falkland, Verenigd Koninkrijk van Kees Sluijs - WaarBenJij.nu Goede vorderingen / kamperen in the orchard - Reisverslag uit Falkland, Verenigd Koninkrijk van Kees Sluijs - WaarBenJij.nu

Goede vorderingen / kamperen in the orchard

Blijf op de hoogte en volg Kees

24 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Falkland

Ja, mijn broer Nico heeft gelijk: het is hier prachtig zomers weer. Ook de andere Nico (Fakkeldij) heeft gelijk: ik heb vanmiddag inderdaad hier en daar door de warmte gesmolten asfalt gezien. Hij meldde pas "hoe warmer het weer, hoe zachter het teer" en dat klopt.
Het was pittig vanmiddag hier in de vele heuvels; boven de 25° en dat is veel voor hier.
Inmiddels weer aardig opgeschoten; gisteren van Stonehaven naar Carnoustie (net boven Dundee) en vandaag tot Falkland gekomen; allebei de dagen ca 90 km.
Maandag een rustdag gehad en met de trein even teruggegaan naar Aberdeen om daar wat rond te kijken. Een mooie stad met veel mooie oude gebouwen. Het was in de stad prachtig weer en zodra we met de trein om ca 17.30 buiten de stad kwamen, zat het potdicht van de mist. Dat is de fameuze "hare" die zo plotseling vanuit zee komt opzetten en alles koud en vochtig maakt. Dat is zo de hele nacht gebleven dus gisterochtend de tent doornat ingepakt en ruim twee uur met regenjack aan gereden vanwege de dikke mist, waarvan je doornat wordt. Later verdween dat wel maar helaas de zon niet gezien.
Vandaag is het de hele dag mooi en zonnig geweest. Dundee inmiddels gepasseerd, eerst kilometers langs een mooie fiets-/wandelroute langs de monding van de Thay River en daarna meer dan een kilometer over the docks = het haven en bedrijfsterrein langs de rivier. Uiteindelijk bij de lange brug over de Thay aangekomen en dat is heel apart. Je gaat met de fiets in een lift naar boven en fietst dan meer dan een kilometer lang tussen de twee verkeersstromen in.
Tussen Carnoustie en Dundee kreeg ik ook nog te maken met de zojuist begonnen Common Wealth Games. Mijn route liep langs de golfbaan daar (iedere zichzelf respecterende plaats heeft hier minstens wel één golfbaan) en daar was alles afgezet en beveiligd omdat net daar het golfen van deze Games plaatsvindt. Iets verder kwam ik langs een enorm militair schietterrein en daar idem dito: precies daar vinden de schietonderdelen plaats. In Dundee moest ik een stukje omrijden vanwege een volledig afgezet en beveiligd hotel, waar deelnemers overnachten.
Hier in Falkland ben ik terechtkomen op een biologische boerderij met café / restaurant / winkeltje en kleinschalige kampeervoorzieningen. Ik sta daar alleen in de boomgaard tussen de appel- en pruimenbomen (nog niet rijp). Iets verderop staan op een groot grasveld andere kampeerders maar ik mocht als fietser (dus zonder auto) in de boomgaard.

Morgen ga ik proberen om Edinburgh te passeren; dat wordt weer een hele opgave want de route gaat er dwars doorheen. Hopelijk lukt het ditmaal zonder missers.

• 24 Juli 2014 - 23:33

Nico&Marleen:

Hallo Kees,
    Fijn dat ik gelijk had over het weer, niet voor mezelf maar voor jou.
    Best wel warm bij jou. Hier gaat het wat afkoelen: van 27 gr. naar 24 gr.
    Je gaat al lekker opschieten zo te zien.
    Het is geen wedstrijd maar ik ben de eerste deze keer zo te zien.
    Hoe later op de avond....
    Vanavond was de camping van Kees Verkerk op tv. Daar was je nog met de fietstocht North Sea 1.0. hè?!
    Ik denk dat je wel e.e.a. mee krijgt over het wereldnieuws maar wat er op tv te zien is over de vliegramp in Oekraïne met veel Nederlandse slachtoffers is wel indrukwekkend.
    Niet van belang maar wel vermeldenswaardig is dat ik enkele dagen geleden las dat Johnny winter is overleden op 70 jarige leeftijd.
    Hopelijk heb je morgen minder mist en voor straks lekker slapen en morgen weer een lekkere fietsdag toegewenst.
    Nico&Marleen

• 25 Juli 2014 - 07:09

Acronius En Lenie:

Genoeg afwisseling op deze reis Kees.
    Hier zijn de pruimen overal verkrijgbaar. Geen wonder met deze temperaturen.
    Veel fietsplezier toegewenst en natuurlijk vind je je weg.

• 25 Juli 2014 - 21:28

Ton En Christina Hop:

Hoi kees
    Leuk weer om je verhaal te lezen,
    Gelukkig heb je de zon ook gezien,vandaag heeft hij het af laten weten in amersfoort zelfs wat regen.
    Maar we gaan niet klagen want we hebben het heerlijk gehad tropische temperaturen.
    Dus komen we even bij.Heel bijzonder in je eentje in de boomgaard de pruimen moet je dan maar kopen,doen wij ook zijn wel heerlijk.
    Je bent al een aardig poosje weg hoelang nog?
    Op naar het volgende verslag dan heb jij er weer de nodige km opzitten
    Tot dan doeg groeten ton en chris

• 27 Juli 2014 - 16:46

Jan Van De Waerdt:

Hoi Kees,
    Je komt langzamerhand richting Engeland.
    De pruimen in onze tuin zijn wel rijp, maar het is hier ook wel wat warmer!! Het klimaat is daar wat natter dan hier, plotselinge mist etc.

• 27 Juli 2014 - 16:58

Jan Van De Waerdt:

Hoi Kees
    Het gaat zo te lezen wel goed? Mist, regen en warmte, het is zoals het is en beter dan een kapotte fiets.
    (iedere zichzelf respecterende plaats heeft hier minstens wel één golfbaan) zo zie je maar, we wonen zelf ook in zo`n plaats .
    Zo te lezen kom je aardig in de richting van Engeland, maar daarna moet je nog wel een lang stukkie.
    Jammer van die pruimen ze zijn hier inde tuin wel rijp het is hier dan ook al enkele weken tussen de 25-30 graden.
    Geniet er van en tot schrijfs.
    Hgr Jan en Hannie