Bijzondere overnachting in Findhorn - Reisverslag uit Findhorn, Verenigd Koninkrijk van Kees Sluijs - WaarBenJij.nu Bijzondere overnachting in Findhorn - Reisverslag uit Findhorn, Verenigd Koninkrijk van Kees Sluijs - WaarBenJij.nu

Bijzondere overnachting in Findhorn

Blijf op de hoogte en volg Kees

19 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Findhorn

Na twee dagen in Dingwall te hebben gekampeerd, ben ik vandaag na ruim 100 km via Inverness, Nairn en Forres en Findhorn terechtgekomen. Ik overnacht daar in een hostel en ben bij toeval " te gast bij een Franse familie". Hoe dat zo komt?
In de loop van de middag is het steeds meer gaan regenen dus ik wilde niet naar een camping maar naar het hostel hier. Telefonisch contact vooraf mislukte dus ben ik er maar op goed geluk heen gereden: alles op slot en niemand te zien. Wel kwam er een (naar later bleek) Franse vrouw met haar man die, zoals ze me vertelde, in het hostel voor een heel gezelschap in een touringcar hadden geboekt. Na wat telefoonnummers te hebben gebeld, kwam de tijdelijke beheerster er aan en die zei me dat het hele hostel door die groep Fransen was gereserveerd. Maar die Franse dame zei dat ze met minder personen waren dan geboekt dus dat ik er wat haar betreft best bij mocht komen. Nou, de beheerster had daar gelukkig ook geen bezwaar tegen. Wat blijkt: de betreffende Franse dame viert haar 40e verjaardag door met haar hele familie bestaande uit haar ouders, man, zuster, zwager en alle bijbehorende kinderen 9 dagen in een gehuurde bus met chauffeur door Engeland en Schotland te reizen.
Vanavond werd er door henzelf gekookt en ook ik was daarbij van harte welkom, morgenochtend bij het ontbijt ook. Geweldig, wat een bijzonder diner met een familie van 15 Franse familieleden! Helaas is mijn Frans niet al te best.
In een van de gemeenschappelijke slaapzalen met stapelbedden heb ik een hoekje apart gekregen.

Gisteren is sus het leenwiel in mijn fiets gemonteerd. Uitermate vriendelijke en vooral deskundige mensen bij dat kleine fietsbedrijfje maar alles draait weer als een tierelier. Verder gisteren er een rustige dag in het stadje en op de camping van gemaakt.
Vanmorgen dus weer op de fiets op pad. Een niet al te zware route, alleen voor en na Inverness over ca 30 km een aantal fikse hellingen. Inverness is een mooie stad maar net als overal op zaterdag erg druk; erg lastig als de route dan ook nog dwars door het centrum en over winkelpromenades gaat. Een stad binnenkomen is simpel, maar om er weer uit te komen, dat kost vaak veel moeite en tijd. De bewegwijzering van de route (ik volg in dit deel van Schotland de route NR1 van het National Cycle Network) is uitstekend, maar er ontbreekt (wegwerkzaamheden, vandalisme) of je mist wel eens een bordje en dat is knap lastig in zo'n drukke stad met ook nog eens veel eenrichtingsverkeer.
De detailkaarten die ik heb ( dankIj Esther allemaal in Engeland aangeschaft) en het Duitse gidsje van Outdoor.DE zijn erg duidelijk dus zolang je goed blijft opletten kan er gelukkig niet veel misgaan.
De laatste ca 40 km van de route zijn vlak, een landschap hier zoals in NL.

Terwijl in NL iedereen loopt te puffen van de hitte, heb ik hier helaas de hele middag nogal wat regen gehad; de temperatuur is gelukkig goed.

Ik weet niet wat het morgen wordt, dat zie ik morgenochtend wel.
Gewoon weer op tijd op pad voor weer ca 100 km? En als het regent, gewoon het hele regenpak met evt. de waterdichte sokken maar weer aan.

  • 20 Juli 2014 - 07:06

    Acronius En Lenie:

    Heerlijk om weer onbezorgd te kunnen fietsen zelfs in de regen.
    Hier is het nog steeds bijzonder warm en dan is een ronde rond de Oosterschelde voor ons geen sinecure. We hebben je naam genoemd bij de Muidenweg.
    Wat een bijzondere ontmoeting met deze Franse familie. En hoe gastvrij!
    Voor ons een gewone zondag maar voor jou weer een avontuur.
    Veel plezier.

  • 20 Juli 2014 - 10:08

    Jeroen En Nicole:

    Goedemorgen!

    Goed om te horen dat alles weer op de rit is! We hadden geen mailtje gekregen van je eerdere berichten, maar via m'n pa hoorde ik dat je weer op pad bent. We hebben ons opnieuw geabbonneerd en zijn inmiddels weer helemaal bijgelezen. Leuk!

    Goeie reis verder,
    Jeroen, Nicole, Nora en Nout

  • 20 Juli 2014 - 10:43

    Onno En Ans:

    Fijn dat je fiets weer helemaal in orde is. Als dat niet optimaal werkt gaat daar veel mentale energie in zitten. Ervaring!!
    Tja, die onverwachte ontmoetingen en bijzondere adressen maken zo'n rit natuurlijk extra leuk. Jammer dat je niet een klein beetje van ons weer hebt. Wel in de korte fietsbroek??
    Je boft wel met die waterdichte sokken.
    Maak er een leuke rit van komende dagen. Ik kijk uit naar je verslag.
    Groeten.

  • 20 Juli 2014 - 10:45

    Bob:

    Hai Kees, blijft leuk je verhalen te volgen. Geweldig dat ze je fiets in Schotland kunnen repareren. Succes met je verdere reis geniet ervan.
    Au revoir!

  • 20 Juli 2014 - 11:13

    Nolly:

    Hoi Kees,
    Wat een leuk verhaal met die Franse familie in een hostel.Wij volgen jou verhalen nu we terug zijn van vakantie.
    Gelukkig dat je fiets weer in orde is .
    Gr Nolly

  • 20 Juli 2014 - 13:39

    Ton En Christina Hop:

    Hoi kanjer
    Wa je nu al allemaal mee hebt gemaakt is echt te gek voor woorden.
    Gewoon bij de party van mensen die je niet eens kent(je hebt toch wel gezongen he)
    Hoop dat de regen daar op hou hier een buitje heen sturen kan echt geen kwaad is even hard nodig.
    Ze hadden het gister wel beloofd zal misschien ergens anders gevallen zijn maar niet in schothorst.
    We waren bij vrienden aan het barbequen en meestal gaat dat bij ons fout maar we konden gewoon buiten blijven zitten.
    Nou fiets ze en tot de volgende ronde.
    Dikke zoen chris en een kleintje van ton

  • 20 Juli 2014 - 14:12

    Gerard&Joke:

    Hallo Kees
    Fijn om te horen dat nu alles weer in orde is met je fiets.
    Leuk dat je door die Franse familie zo welkom was dat maak je haast niet meer mee.
    Zoals je wel gehoord hebt is het hier echt heel warm verder is hier alles goed
    We wachten je volgende fietsverslag af hopelijk gaat nu alles goed.

    Groetjes Gerard&Joke

  • 20 Juli 2014 - 14:29

    Marco:

    Die waterdichte sokken, ik blijf het een hele aparte uitvinding vinden.
    Hier is het zweten, zweten en veel (non-alcoholisch) drinken.

    En het nieuws wordt nog altijd gedomineerd door de vliegramp. Uiteraard begrijpelijk, maar mij persoonlijk wordt het wat te veel, niet meer lezen dus.

    Fiets ze! :)

    Marco & Alena

  • 20 Juli 2014 - 16:29

    Gonny Kruithof:

    Hai Kees,

    Net je hele verhaal gelezen, als je weer thuis bent kun je wel een boek uitgeven, ik had al het nodige van Agaath gehoord, maar jouw verhaal brengt het allemaal tot leven, dat van dat washandje ga ik onthouden en die waterdichte sokken zijn voor mij nog even een raadsel.

    Heel veel succes met het vervolg van je reis en ik denk dat mr. Murphey wel mee terug gegaan is met je wiel.

    Groetjes Gonny

  • 20 Juli 2014 - 16:36

    Gerty En Jos:

    Hoi kees, wij lezen met veel plezier de verslagen over je fietstocht!! Je verhalen zijn leuk om te lezen. Wij zijn de afgelopen twee weken in Noord Holland geweest en hebben hier ook flink wat kilometers afgelegd en met geweldig weer. Nog veel fiets plezier! Jos enGerty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Actief sinds 17 Mei 2013
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 24952

Voorgaande reizen:

24 Mei 2013 - 14 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: