Correctie: Shetland Islands (= Moeilijke naam) - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Kees Sluijs - WaarBenJij.nu Correctie: Shetland Islands (= Moeilijke naam) - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Kees Sluijs - WaarBenJij.nu

Correctie: Shetland Islands (= Moeilijke naam)

Blijf op de hoogte en volg Kees

03 Juli 2014 | Nederland, Hoogland

“Kees-NLnaarNO”, zo heb ik vorig jaar mijn weblog genoemd voordat ik eind mei vanuit Hoogland-NL vertrok naar Bergen-NO. Nu ik op het punt sta om met het vervolg van de tocht verder te gaan, hou ik deze naam hou maar hetzelfde want mijn account is nog altijd actief, ook al wordt de inhoud eigenlijk anders, want het wordt nu “Kees-SHnaarNL”.
De North Sea Cycle Route gaat na Bergen-Noorwegen (waar ik in 2014 op 6 juli arriveerde) namelijk verder op de Shetland Islands en dat is dan ook de plek waar ik op 9 juli ook mijn fietstocht weer oppak. Eerst moet ik echter nog zien dat ik op de Shetland Islands kom en dat is een hele onderneming.
Maandagochtend 7 juli vertrek ik op de fiets vanuit Hoogland naar IJmuiden (Onno fietst die dag met me mee, verder ga ik alleen), waar de afvaart van de ferry naar Newcastle om 17.30 uur staat gepland. Na aankomst daar de volgende ochtend om 09.00 uur (UK-time) heb ik ca 1.30 uur de tijd om te ontschepen, douane/paspoortcontrole te passeren en ca 15 km fietsen dwars door Newcastle om het station te bereiken, waar om 10.36 de trein naar Edinburgh (overstappen) – Aberdeen vertrekt (totale treinreisduur ruim 5 uur). In Aberdeen heb ik dan hopelijk net genoeg tijd om in de veerhaven de ferry naar op tijd naar Kirkwall – Shetland Islands te halen, want die vertrekt om 17.00 uur; haal ik dat niet, dan moet ik daar een dag wachten. Die ferry doet er ca 14,5 uur over om uiteindelijk om 07.30 uur in Kirkwall te arriveren. Dan ben ik dus vanuit Hoogland ca 46 uur onderweg geweest om uiteindelijk op mijn startlocatie aan te komen.
Op de Sheltland Islands maak ik enkele dagen wat fietstochten, zak dan af naar Orkney Islands om daar ook wat rond te fietsen en steek vandaar dan na een dag of 5 (??) over naar de noordpunt van Schotland. Zoveel mogelijk de Schotse kust aanhoudend, gaat de tocht dan verder langs de Engelse kust tot Harwich, waar ik de ferry naar Hoek van Holland neem om tenslotte het laatste stuk van mijn tocht van ca 2700 km naar Hoogland af te leggen. Maar dan zijn we inmiddels wel ruim een maand verder; onderweg is er dus alle gelegenheid om jullie tussentijds voldoende op de hoogte te houden van mijn ervaringen.
In mijn account staat je naam en mailadres nog op de adressenlijst van degenen die vorig jaar mijn tocht via de weblog volgden. Als je het leuk vindt om ook dit jaar op de hoogte te blijven, dan laat ik dat zo; als je geen berichten meer wilt ontvangen, laat me dat dan even per mail weten, dan haal ik je mailadres eruit.
Weet je nog anderen, die er belangstelling voor hebben? Stuur me een mailtje en dan zet ik ze er bij.

  • 03 Juli 2014 - 23:24

    Agaath:

    Kirkwall ligt op de Orkney eilanden.
    Lerwickk is het startpunt op de Shetland eilanden!

  • 03 Juli 2014 - 23:34

    Marco:

    Je arriveerde een jaar gelden in Bergen, 2013 dus. ;-)

  • 04 Juli 2014 - 20:43

    Gradus Peters:

    Hallo Kees, Allereerst gefeliciteerd met je 65 ste verjaardag. En daarna een hele nieuwe uitdaging. De reis naar het beginpunt van je fietsreis lijkt me erg stressvol en je kunt er weinig aan beïnvloeden. Ik wens je veel succes en goed weer zonder teveel regen. We reizen je dit jaar niet vooruit zoals vorig jaar. In september gaan we voor een maand naar het noorden van Spanje en reizen door het binnenland in enkele weken naar Barcelona en daarna weer langzaam terug naar huis. Veel succes en we blijven je volgen.

  • 05 Juli 2014 - 15:22

    Lenie:

    Als 65 jarige, zeker niet achter de geraniums plaatsnemen.
    Veel succes toegewenst en we zullen aan je denken.
    Voor ons was zelfs het lopen door Hoogland niet eenvoudig laat staan fietsen door Newcastle, maar het lukt je vast.
    Lieve groeten vanuit Goes,
    ook namens Acronius en Lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Actief sinds 17 Mei 2013
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 24948

Voorgaande reizen:

24 Mei 2013 - 14 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: