Thuis! - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Kees Sluijs - WaarBenJij.nu Thuis! - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Kees Sluijs - WaarBenJij.nu

Thuis!

Blijf op de hoogte en volg Kees

11 Juli 2013 | Nederland, Hoogland

Dinsdagavond weer thuisgekomen na een zeer soepele terugreis vanuit Bergen.
Na de zondag relaxt het mooie Bergen te hebben verkend en daar o.a. van de voortreffelijke visgerechten te hebben genoten, maandagmorgen om ca 08.00 in Bergen vertrokken voor een mooie treinreis van ongeveer 6,5 uur naar Oslo. Deels loopt deze route via de prachtige Hardangervidda met zelfs hier en daar nog sneeuw langs het spoor; maximale hoogte van deze route ligt op ruim 1220 m. In Oslo met prachtig zomerweer nog wat tijd voor een korte sightseeing en tegen 20.00 met de Stena Line vertrokken voor de nachttocht naar Frederikshaven. Daar tegen 08.00 keurig op tijd aangekomen, een stukje fietsen naar de auto van Onno, die op een camping net buiten de stad stond geparkeerd en daarna in ruim 10 uur zonder (file)problemen naar huis gereden.
Na 47 dagen weer thuis!

Nog een paar getallen:
- 6 nachten (met Agaath in NL) in een B&B;
- 5 nachten in een hut op een camping;
- 4 nachten in een Hostel;
- 1 nacht op de ferry Oslo-F'haven;
- 30 nachten in mijn tentje.
- 3834 km totaal, verdeeld over ca.:
- 550 km in NL;
- 850 km in Duitsland;
- 990 km in Denemarken;
- 400 km in Zweden;
- 1040 km in Noorwegen.

Ter afsluiting van deze mooie tocht:
De vele leuke, aanmoedigende, opbeurende, grappige, bezorgde, adviserende, jaloerse, bewonderende, complimenteuze, waarschuwende etc. etc. reacties van alle lezers van deze weblog hebben er zeker toe bijgedragen dat ik iedere dag steeds met goede moed en met veel motivatie
op de fiets stapte. Naast de vele goede dagen, waarin ik het gevoel had alles aan te kunnen, was er ook wel eens een mindere dag waarbij de benen heftig protesteerden. Dankzij jullie fijne reacties en met in gedachten de spinning-oppepper "je kunt meer dan je denkt" lukte het iedere dag weer om de geplande etappe vol te maken.

Helaas hebben jullie weinig foto's van de tocht gezien. Ik ben a) niet zo handig met de knoppenkast en b) op veel campings, helaas zonder of met een zwak Wifi-signaal dus afhankelijk van 3G, was het niet te doen om een foto up te loaden; het apparaat bleef "zoeken". Ik zal het voor deze laatste log nog een keer proberen met onze eigen wifi. hopelijk zien jullie het resultaat hierbij.

• 11 Juli 2013 - 22:48

Marco En Tamara:

Wij vonden het leuk om je via deze weg een beetje te volgen.
    We vinden het een superprestatie van je waar je met recht trots op kunt zijn!

Groetjes,
    Marco en Tamara Nienhuis

• 12 Juli 2013 - 11:01

Gerard En Joke Rocks:

Hallo Kees

Fijn dat je weer gezond en ongeschonden thuis bent.
    We hebben genoten van je fietsverslagen en we
    kunnen maar een ding zeggen chapeau!!!!!!!

Groetjes Gerard &Joke

• 12 Juli 2013 - 21:06

Ton En Christina Hop:

Hallo kees
    Welkom thuis!
    Fijn om te horen dat je weer veilig terug bent.
    En we hebben genoten van alle verslagen,leuk gedaan.
    Ga nu met agaath weer leuke uitjes doen.
    Ook de foto hebben we inmiddels gezien bijzonder die sneeuw in juli.
    Nou kees geniet van het thuis zijn en geef je benen even rust
    Hartelijke groeten ton en chris

• 15 Juli 2013 - 23:37

Jos:

Hallo Kees,
    Wij hebben van je verslagen genoten en meegevoeld met wat je beleefde. Onze felicitaties voor het behalen van je einddoel en vooral je doorzettingsvermogen dwingt respect af, dus een diepe buiging is op zijn plaats. En..... je moet eigenlijk een beetje gek zijn om zo'n tocht , grotendeels in je eentje, te doen, maar dat maakt het juist zo boeiend. Het zal dus even afkicken worden, maar je vind vast wel weer een nieuwe uitdaging.
    Gerty en Jos